Alena Hájková

Praktikovat řemeslo a vyrábět věci osobně je pro mne životní postoj, bez kterého bych se nikam neposunula. Věnuji se hlavně broušení skla, ale kombinuji i techniky hutní nebo tavené plastiky. Ráda se inspiruji v tradičních technologiích, které potom nechávám vyniknout v novém světle.
Poslední dobou jsem se zabývala hlavně nápojovým souborem Demodocus, který je původně určen pro nevidomé. Vytvořit podobný design je pro mne cesta k tomu vytvořit design použitelný pro všechny, ne jen pro nevidomé. Tento přístup praktikuji vždy, když vytvářím novou sochu, design nebo cokoliv jiného. Vždy se na věc dívat hned z více úhlů pohledu.
FDFAlena Hájková - objektyAlena Hájková - objekty FDFAlena Hájková - objektyAlena Hájková - objekty FDFAlena Hájková - objektyAlena Hájková - objekty FDFDemodocus: nápojový set pro nevidoméDemodocus: nápojový set pro nevidomé FDFDemodocus: nápojový set pro nevidoméDemodocus: nápojový set pro nevidomé FDFDemodocus: nápojový set pro nevidoméDemodocus: nápojový set pro nevidomé FDFDemodocus: nápojový set pro nevidoméDemodocus: nápojový set pro nevidomé FDFDemodocus: nápojový set pro nevidoméDemodocus: nápojový set pro nevidomé FDFDemodocus: obrazDemodocus: obraz FDFEndless Cycle: Performance na Novém ZélanduEndless Cycle: Performance na Novém Zélandu FDFMísa DáriaMísa Dária FDFWhiskovkaWhiskovka

V mé práci se nejčastěji objevuje hlavně broušené sklo. Je to tím, že mám k tomuto řemeslu asi nejblíže a celkově ráda pracuji s materiálem. Pomáhá mi to při navrhování dalších projektů. Většinou se snažím co nejvíce si věci vyrábět sama. Proto je každý kus naprostý unikát. Často ale pracuji i na volných projektech, kde se hodně snažím zapojovat diváka, což mne přivedlo i k designu pro nevidomé. Interakce diváka je podle mne velmi důležitá. Snažím se ho odpoutat od reality a vytvořit mu nový svět ke zkoumání. Často zapojuji i divákův hmat, aby více vnímal smysly a nepozoroval pouze zdálky. Hmatem se k divákovi dostanou jiné informace, se kterými se dá dále pracovat. Světlo pak nabízí další prostor ve hmotě skla, ale i jeho okolí. Hlavně při instalacích, kde je jimi divák doslova obklopen. Je to důležitý vizuální prvek. Stejně jako fotograf hledá to správné světlo pro dobrý záběr, já hledám podmínky, aby mé světlo udělalo ten správný záběr pro diváka.

Více na:
     
Líbí se vám? 454
 Napište nám prosím svůj názor!přidat komentář
Zorka - 10.9.15 / 14:42
Nápojový set je krásný, elegantní - čím je uzpůsoben pro nevidomé? Označením míry?
Alena Hájková - 15.9.15 / 10:50
Dobrý den Zorka.
Set je uzpůsoben především proporcí sklenic, kvůli stabilitě a snadnému mytí. Na každé sklenici je pak na spodní hraně originální značka, aby jste si ji nespletla se sousedem. Samozřejmě nechybí ani vyznačení míry. Celý set je ručně broušený.
Ivan K. - 1.10.15 / 9:46
Krásné věci máte, zvlášť objekt č.3 připomínající mušli. Chybí mi ale rozměry pro představu velikosti. Mísu jsem si prohlédl v Glassimu (doporučil festival) a je mnohem větší než bych očekával podle fotografie!
Děkuji.
Alena Hájková - 4.10.15 / 18:59
Dobrý den Ivane

Moc mě těší, že jste se šel na Mísu Dáriu osobně podívat.Co se týče objektu č.3 to je zrovna drobná studie ze sádry o rozměrech 12x 17cm, která měla být později provedena i ve skle ale nakonec k tomu nedošlo.
Sdílejte na: FacebookTwitterGoogle+

Partneři

Buďte ve spojení:

(c) Fashion&Design Festival 2017 »KONTAKT«, všechna práva vyhrazena / webdesign Studio R3D, s.r.o.